Jan S en Jan P doen een rondje paradijs.

Fiji dag 2. Kiten en regen.

Leeuwarden maakt zich klaar om op stap te gaan. Wij zijn net wakker. Lekker bakje koffie met een geweldig uitzicht vanaf het balkon. Buiten op straat worden we gespot door een paar lokals, die kijhard Bula! roepen en zwaaien. We beginnen de dag meteen alweer vrolijk.

Het is 10.00 's zondagochtend en het waait alweer. Na ons ontbijt zitten we weer even van het uitzicht te genieten. Rustig aan. Fiji Time!

Het is vandaag de beurt aan Jan P om te rijden. Gisteren hadden we de kitespot al uitgezocht. We rijden naar Natadola beach. Toen we aankwamen, zagen we het meteen al. Het waait hard. De wind is iets aflandig en het is 9 meter weer voor Jan P en te hard voor Jan S. Het was erg vlagerig, maar ik heb heerlijk gevaren. 30 graden en 30-35 knopen! Het water is hier gewoon warm. Kitesurfen is hier nog niet echt een bekend fenomeen, dus de locals kwamen al snel kijken wat ik aan het doen was. Bij de eerste sprong klonk er een uitbundig Bula!

Vis zit hier zeker. Toen ik terugvoer richting de kant, sprong er een zilverkleurige vis van een cm of 30 wel 3 meter uit het water! Echt gaaf om te zien.

Jan S heeft zich gelukkig ook vermaakt met filmen en relaxen. Nog geen kitefoto's dus, maar die komen ongetwijfeld nog. Hopelijk komen er nog wat dagen voor hem met wat minder wind.

Na een paar uurtjes hebben we de boel weer ingepakt en zijn we gaan rijden richting Suva. Onderweg hier en daar even gestopt om te kijken naar geschikte kitespots en wat foto's te maken. We hebben nog een mooie plek gezien, waar de wind wat minder vlagerig is. Taunovo Bay.

Toen we de auto hadden gekeerd en op weg terug gingen, begon het te regenen. Maar ja, dat heb je met regenseizoen. No worries, het blijft een steady 23 graden.

Om 18.00 begint de zon hier aan zijn duikvlucht en al om 19.00 flikkert ie echt naar beneden. Het is echt in no-time donker. Fiji in het donker is ook echt donker. Straatverlichting is er niet en de weggetjes zijn slingerend, op en neer door de bergen. Met de regen erbij en ook nog links rijden, is het een vermoeiende terugreis, maar het was wel de moeite waard.

arjen

G'day mates and bula to you too.

Het is hier ook niet gek hoor.
ben in het geheel niet buiten geweest. Mistig als een oud en nieuw avond zo'n 2 jaar terug.
temperatuur is wel prima. Ik had zelfs een korte broek aan... Of was dat om te kijken of ie nog wel pastte en had dat verder geen functie..
Ook heb ik vandaag gesurfd.. Anders kwam ik niet op jullie site..

Gaaf zeg voor jullie, ben stinkjaloers!!!

enjoy the moment!!!

Sascha

ok... er zit hier iemand op de bank die enorm jaloers is!!
Wat een prachtige foto's. Je kunt een beetje een idee krijgen, maar jullie zien gewoon het echte werk...
Leuke verhalen... Zo blijven we goed op de hoogte. Blijf dat vooral doen :P

Have fun!! Dikke X

Jan H

Bulaaaaaah<
Hey lui zit er goed uit daar,denk dat ik daar ook zou kunnen wennen.Maar voor een nog beter vakantiegevoel, het is hier (zoals Arjen al zei) koud,nat en windkracht 0 dus geniet ervan en is die meid in bananenrok al verstuurd?Ralf wou er ook 1.
Groeten Jan H

Karin

Hai Jan en Jan,

Ja, Ice Age was leuk he. Ik heb Up ook nog gekeken. Heb me dus prima vermaakt in het vliegtuig (hihi).
Het ziet er bij jullie ook super uit!! Bij ons is het 34 graden, warm he. Het is ook erg warm voor de tijd van het jaar!! Heel veel plezier nog.

Groetjes Karin

theun en yttje

Lekkere temperatuur bij jullie.Daar dromem wij ook al

weer van.Vooral Theun.Hier is het somber grijs

weer.Fijn dat jullie het naar de zin hebben.Geniet

ervan.Voordat je er erg in hebt, sta je weer opSchiphol.

groetjes theun en yt

Mariek

Pffttt die foto's. Moet niet gekker worden.
Waarom hebben jullie mij eigenlijk niet meegenomen? Enjoy boys en hou ons op de hoogte!
Greetz!

Esmé

Gatverdamme! dat klinkt allemaal veel te bullatastisch!
Ik wil ook mijn spullen pakken en naar Fiji! Maar ja... er zijn ook mensen die moeten werken. Maar aan werk moeten jullie voorlopig niet denken, dus..... VEEL PLEZIER!!!! en groeten vanuit een zeer nat Nederland!

Sven en Ellen

Jan en Jan, denken jullie nog aan die 3e palmboom bij die grote steen op het strand?

GENIET!

groet vanuit Luang Prabang, Laos