Jan S en Jan P doen een rondje paradijs.

Terug in Hervey Bay en door naar Cairns

Na ons avontuur op Fraser Island, zijn we teruggegaan naar Hervey Bay. We wilden eigenlijk weer naar dezelfde camping, maar daar waren we zo laat niet meer welkom. Gelukkig vonden we een andere camping, die bovendien nog mooier was en de eigenaar een stuk relaxter.

Dinsdagochtend werden we bruut wakker gemaakt. Het leek wel of het hagelde, zo veel kabaal. Het regende zo hard, dat er binnen no time een dikke laag water op de hele camping stond. Het regenseizoen was aan het beginnen. Het regende zo hard dat ik na een bezoek aan het toiletgebouw (10 meter lopen) al helemaal doorweekt was. Maar het was niet koud, dus om 6.00 lag ik ook alweer in zee te drijven. En ik was niet de eerste, want verderop waren al meer mensen aan het zwemmen. Even lekker wakker worden na een te korte nacht.

We leerden de camper ook weer wat beter kennen. Dat ie zo lek als een mandje was, wisten we namelijk nog niet. Het lekte bij het dakraam, bij de airco, bij de afzuigkap en voorin de cabine. De zandbak was veranderd in een modderpoel. We besloten in te pakken en te gaan rijden. We moesten nog een flink stuk naar Cairns en we hadden wat vertraging opgelopen door onze Fraser trip, dus het was wel lekker dat we vroeg op pad waren.

We reden om de beurt een paar uurtjes door het dorre landschap. Saaie stukken rechte weg en mooie bochtige weggetjes door de bergen. Erg afwisselend. Ook zagen we voor het eerst de bosbranden waar we al het een en ander over hadden gehoord. Het brandde zelfs langs de kant van de weg. Ook vlakbij de camping waar we dinsdagnacht hebben geslapen (bij Sarina Beach) kwamen de rookwolken uit de bossen.

Op de camping kwamen 3 nederlanders tegenover ons staan, die in tegengestelde richting langs de kust reisden. We hebben de hele avond tips uitgewisseld en gezellig een wijntje gedronken.

Woensdag zijn we weer verder gegaan richting noorden. Weer een lange dag rijden. We moesten helaas wel, want we hadden gewoon tijd tekort. Onderweg erg veel wegwerkzaamheden, dus het schoot ook niet echt op. We hadden gelukkig nog wel tijd om af en toe wat te eten en drinken en nog wat foto's te maken van de bosbranden. Na een overnachting in Cardwell op een mooie camping aan de Bruce Motorway, zijn we de volgende ochtend naar Innisfail gereden voor een bezoek aan een Crocodile Farm. Er leuk om te zien hoe die 'crocodilehunters' 5 meter lange krokodillen stukken vlees voerden. Ze liepen gewoon de kooi in en lokten ze uit het water. Wat een beesten. Die kom je toch liever niet in het wild tegen. Na de krokodillen zijn we weer ingestapt en naar de camping in Cairns doorgereden.

Onderweg hadden we al sms contact met Marthijn en Karin. Zij zaten 22 km boven Cairns en wij 25 km onder Cairns. Echt raar dat we elkaar 's middags tegenkwamen op de camping, zo ver van huis. We zijn 's middags met zijn vieren naar Cairns gelopen en hebben gezellig een biertje gepakt. Omdat zij nog richting Sydney gingen, konden we ze heel wat tips geven over plaatsen die de moeite waard zijn om te bezoeken. Na een pizza in Cairns en een gezellig wijntje op de camping, was de dag weer snel om.