Jan S en Jan P doen een rondje paradijs.

Fiji dag 3 (maandag) Weer wat regen

De dag begint voor ons al vroeg. Het is nog niet eens half 6 als we wakker worden. Rond een uur of 6 besluiten we dan maar om er uit te gaan en koffie te maken. Het is hier al om 5 uur licht, dus het is ook niet erg om het ritme daarop aan te passen. Het is duidelijk dat we tegen het regenseizoen aanzitten, want de dag begint nat.

Vandaag gaan we de auto echt vies maken. Het regent en we gaan de bergen in! Terreinrijden!

Maar eerst even het dorp in. Sigatoka Village. Even naar het internetcafé om een paar verhalen en wat foto's online te zetten, een wegenkaart en wat eten te halen voor onderweg. We gaan het binnenland in, richting Tuvu. Een prachtige route met een wisselend landschap langs de Sigatoka River, leuke kleine dorpjes en ontzettend vrolijke mensen. Regelmatig klinkt er weer het uitbundige Bula! als we voorbij komen. De mensen zitten hier vaak in groepen bij elkaar langs de weg of ergens onder een golfplaten veranda. Uiteindelijk komen we via een trekkerpad, met 25% helling en vol met kuilen, op de droge rivierbedding terecht. Aangezien het al bijna 4 uur was en we pas halverwege het rondje waren dat we wilden rijden, besloten we toch maar om terug te rijden.

Wederom een lange, maar wel erg gave dag, waarop we onderweg erg veel moois gezien hebben. En dan verwacht je dat je met een vieze auto terugkomt, maar zo snel als de regen komt, is ineens ook alles weer droog.

stubbe senior

Wat een prachtig avontuur ,lekker genieten.