Jan S en Jan P doen een rondje paradijs.

Fiji dag 4. Kiten, reefshark en snapper

Het is dinsdag en we besluiten het vandaag lekker rustig aan te doen. Geen lange ritten met de auto, maar lekker relaxen en wachten op hoog water. Met laag water ligt de lagune bijna droog en komen er stenen boven. Gelukkig hebben we gisteravond met laag water een goede plek gevonden waar geen stenen boven komen.

Om half 12 's ochtends is er meer dan genoeg water en kunnen we los! 11 en 9 metertjes de lucht in knallen maar. Het trekt meteen de aandacht van de lokale bevolking en binnen de kortste keren staat het strand en de rotsen vol met mensen. Taxi's die stoppen, schoonmakers die het werk even neerleggen en toeristen die een praatje komen maken. De foto's vertellen verder genoeg.

Op het strand ontmoetten we een Australier die 16 jaar in Londen had gewoond. Hij ging terug naar Australie en maakte eerst een tussenstop van een luttele 3 maanden in Fiji. Hij vertelde ons verhalen over reefsharks die hier rondzwemmen en lokale golfsurfers die littekens hadden van de haaientanden. Lekker geruststellende verhalen nadat we een grote vis uit de branding zagen springen.............. Een reefshark dus. Gelukkig is dit bij het rif, waar we steeds net niet overheen gaan.

En dan snapper. Dat was het diner in een geweldig restaurant. Goede sfeer, heel goed eten en leuke mensen. We blijven nog lang aan de bar hangen en voor we het weten is het alweer bedtijd. Wat een topdag!

Rosalie

Hooii...foto's gezien, wat een paradijs!!!
Bedenk wel dat, op de volgende stop, de vissen ietwat groter zijn:P
Beentjes binnen board dus!
Veel plezier in Aussie....

stubbe senior

Jullie worden nog een beroemdheid daar!

Sascha

Er komt ineens een enge droom in me boven... Pas op voor vliegende 'vissen'... ;-)

Xje