Jan S en Jan P doen een rondje paradijs.

De laatste dagen op Fiji.

Fiji Dag 6 en 7 (Fiji time) en going Down Under!

We zijn onderweg naar Sydney, ergens ten zuiden van Nieuw Caledonië. We hebben een paar relaxte dagen gehad op Fiji. Eerst uitslapen tot 7.15 (dat heet op Fiji uitslapen.....) en daarna rustig een beetje ontbijten en koffiedrinken. Het is een beetje bewolkt, maar dat is eigenlijk ook wel even lekker. 'Fiji sun loves the white body'. Nadat we de accu van de laptop hebben leeg-geïnternet, gaan we op zoek naar een nieuw plekje om te kiten. Dit vinden we uiteindelijk op een kleine landtong tussen Vatukarasa en Namada. Vlakbij onze hut. Een idyllisch plekje om te kiten. De wind was wel erg vlagerig, maar voor Jan P was het nog wel te doen. Jan S crashte zijn kite 3 keer achter elkaar en gaf het maar op. Better safe than sorry. Downwind was een diepe baai.

Vrijdag zijn we 's ochtends al redelijk vroeg vertrokken uit de Crow's Nest, waar we voor de laatste keer de deur achter ons dichttrokken. We rijden via het dorp, waar we nog even snel wat souvenirtjes op de post hebben gedaan, richting Natadola beach. We gaan weer kiten. Jan S met 9 en Jan P met 11. Het is wederom een beetje vlagerig, maar het waait wel stevig. We hebben allebei een lekkere sessie gehad en hoe afgelegen de locatie ook is, ze weten ons altijd te vinden. Iedere keer staan er mensen op het strand ons toe te juichen of ze komen even een praatje maken. Op Natadola stopt er zelfs een bus vol kinderen om te kijken naar het nog zo onbekende kitesurfen.

Als de zon echt aangaat en behoorlijk begint in te branden, besluiten we om de boel in te pakken. We gaan onze laatste nacht op Fiji naar een luxe resort vlakbij Nadi. We overnachten in het First Landing Resort. Dat was wel even behelpen met al die luxe voorziening, maar voor een nachtje was het best te doen. Zo'n resort is eigenlijk niks voor ons, dus we waren blij dat we daar weer weg konden. Veel te veel toeristen en semi-verplichte entertainment. Neen, dank u.

En nu hebben we Fiji vaarwel moeten zeggen. Jammer om daar weg te gaan, maar ook wel lekker om verder te trekken. We hebben Fiji gezien, gevoeld en beleefd. Fiji is echt helemaal geweldig. Op naar Down Under!