Jan S en Jan P doen een rondje paradijs.

Weekendje Sydney

Zere poten in Sydney.

Zaterdag en zondag hebben we Sydney verkend. Eerst even ingecheckt bij de Travelodge. Best een goed hotel. Basic, maar goed. Daarna meteen richting Hyde Park en doorgelopen naar The Opera House. Het meest gefotografeerde gebouw ter wereld. Erg bekend van TV en bladen, maar nu stonden we er zelf. Best apart, want het zag er anders uit dan we dachten. Allemaal tegeltjes en lang niet zo wit als je op TV ziet. Van veraf is het eigenlijk mooier dan van dichtbij. Gelukkig zijn ze goed voorbereid op toeristen, dus voor we het wisten zaten we aan het bier. Supergezellige sfeer en erg druk.

Zondagochtend zijn we na 3 ontbijtjes (het was erg lekker :)) weer de stad in gegaan. Eerst naar de botanic garden, waar we papegaaien en flying foxes hebben gezien. Erg gaaf om die beesten gewoon 'in het wild' te zien en dan ook nog midden in zo'n grote stad. Verder hebben we nog op het hoogste punt van de stad gestaan. De Sydney Tower, 260 meter hoog. We hebben de Skywalk gedaan. Lopend langs de rand van het dak van de toren en via glazen plateautjes. Echt een heel mooi uitzicht over de hele stad.

Na de Sydney Tower, zijn we naar Darling Harbour gegaan. In de Sydney Aquarium hebben we dan eindelijk Nemo gevonden. Hij zat gelukkig in een ander aquaruim dan de haaitjes en andere zeemonsters. Wat een joekels zwemmen daar rond.

Na een hapje in Darling Harbour wilden we nog een rondje sight seeing bus doen, maar voordat we instapten kwamen we er achter dat we de hele route ook al te voet hadden gedaan. Toen zijn we maar verder gelopen naar de Sydney Harbour Bridge, waar we nog wat meer foto's van het Opera House hebben gemaakt. Die brug is mooi van veraf, maar erg lelijk van dichtbij. Toen we terugliepen begon het donker te worden en dat leverde nog wat mooie plaatjes op van Sydney by night! Al met al hebben we zo'n 25 kilometer op slippers door de stad geslenterd, maar het was wel een zere poten waard! Voor een stad is het echt mooi.