Jan S en Jan P doen een rondje paradijs.

Blue Mountains

Maandagochtend. We checken uit bij het hotel. Jan S moet eerst nog even een nieuwe camera kopen. Zijn oude kon het zand en zout niet meer aan en toen hij helemaal uit elkaar lag, werd het duidelijk dat ie niet meer te redden was. Maar gelukkig zat er een goede fotoboer in de buurt.

Rond een uur of 11 waren we bij de camperverhuur en om 14.00 konden we eindelijk op weg met ons nieuwe onderkomen voor de komende 3 weken. Een ongelooflijk grote VW LT 2,5 TD, die niet vooruit te branden is. Hij is groter dan we hadden geboekt, want de kleinere waren op. En hij is ook nog handgeschakeld, wat het ook niet makkelijker maakt. De versnellingsbak is net een gokkast en als je de achteruit hebt gevonden, win je helemaal de jackpot. We missen onze Landcruiser automaat...........

Maar goed, na een rondje vliegveld (afslag gemist), een rondje woonwijk (om te keren) en nog 2 keer langs de camperverhuur, reden we eindelijk Sydney uit. Katoomba was het doel, met een tussenstop in Glenbrook om boodschappen te doen. 40 graden in Glenbrook............ Pffff dat beloofde wat voor Katoomba. Maar gelukkig viel dat mee. We hebben dan wel airco in de camper, maar toch.

Bij Katoomba hadden we een geweldig uitzicht over een vallei en de 3 sisters (3 grote rotsen naast elkaar). Maar het was al laat, dus de rest bewaarden we voor de volgende dag.

Dinsdagochtend zijn we al vroeg vertrokken richting de 3 sisters. Er zijn verschillende wandelroutes, waarvan wij ongeveer 8 kilometer hebben gedaan. Een halve kilometer daarvan was traplopen. De Giant Stairway. Steil naar beneden (gelukkig niet naar boven). Daarna via een lang pad om de 3 sisters heen richting de Katoomba colemine. Hier heeft een treintje ons via het steilste spoor ter wereld (52 graden) weer naar boven gebracht, zodat we via een hoger gelegen pad weer terug konden lopen naar de camper. Erg mooi om door de jungle te hiken, zeker met deze uitzichten.