Jan S en Jan P doen een rondje paradijs.

Narrabeen tot Coff's Harbour

Koala's.............

...............hebben we nog niet gezien. We waren er wel naar op zoek en overal stonden bordjes dat je moest oppassen voor overstekende koala's en kangaroos. Maar de enige kangaroo die we gezien hebben, was eentje die languit op de vluchtstrook lag. Ook niet echt een mooie aanblik. Maar als troost kregen we onverwacht een grote duinenmassa te zien bij een natuurpark onderweg naar Forster (bij Taree). In de duinen kwamen we een kleine slang tegen die nogal opgefokt was. We hebben dus maar een beetje afstand gehouden. In ieder geval wel weer een wild dier gezien!

's avonds kwamen we aan in Forster op een mooie camping aan een rivier. Erg rustig op de camping, maar goed, Het was allemaal supernetjes en de volgende dag wilden we toch weer op koala jacht.

Port Macquarie

Na wat rondtouren door het Saltwater National Park, waar weer nog steeds geen koala's hebben gezien, besloten we door te rijden naar een plek waar we weer eens konden kiten. Omdat Port Macquarie op kitebeaches als kitespot stond aangegeven, besloten we daar naartoe te gaan. Het bleek echter geen geschikte kitespot, dus hebben we maar een hengeltje gekocht en zijn we lekker gaan vissen. Niks gevangen, maar wel lekker relaxed met een biertje in de hand aan het water gezeten.

We wilden toch wel weer eens kiten, dus zaterdag zijn we al vroeg gaan rijden richting Nambucca Head. Maar eerst wilden we koala's zien. We hadden al een soort van kinderboerderij gezien op de borden onderweg. Billabong Koala Park. Koala's, Wallabies (kangaroos), extreem grote kippen en allerlei ander gedierte liep daar rond. Nadat we die luie knuffelbeertjes op de foto hadden en de wallabies hadden gevoerd, zijn we verder gegaan richting Nambucca.

Eenmaal aangekomen, hebben we meteen ingechecked op de camping en zijn we naar het strand gegaan. Het waaide lekker, alleen de golven waren wel erg rommelig. Maar het was wel een lekkere sessie. De meest zuidelijke kitesessie ooit en de eerste sessie in Aussie! Jan P met 11 en Jan S met 12. Lekker.

Zondag zijn we toch op zoek gegaan naar betere omstandigheden. Eerst zijn we nog het binnenland in geweest. Even het luie zweet eruit met 45 graden............... Een mooie route om te rijden, maar verder vrij weinig gezien. De skywalk in Dorrigo National Park viel erg tegen. We verwachtten een lange brug door de boomtoppen van het tropisch regenwoud, maar het bleek niet veel meer te zijn dan een steiger. Been there, done that en weer verder. Onderweg nog wel een paar mooie watervallen gezien, maar daarna snel op zoek naar een kitespot.

Eerst naar Urunga. Via een lange brug over de rivier en langs een mangrovenbos (650 meter) kwamen we op het strand. Veel wind, maar wederom rommelige golven en een strand vol met wrakhout. Niet geweldig dus. Na een goede lunch toch maar weer verder.

Coff's Harbour.

Perfect strand. Dikke golven van 2 tot 3 meter en een zee van ruimte. Helaas teveel wind voor Jan S, maar voor Jan P was het goed met 9. Wederom een kitedag in Aussie en wat voor een. In shorty knallen in mooie golven. We blijven hier nog een dag extra!

By the way. Veel bosbranden hier in de buurt. We lazen vandaag in een krant dat een deel van de Blue Mountains (waar we vorige week waren) in de fik staat. Ook rondom Sydney is het raak en in de binnenlanden ter hoogte van Coff's Harbour. We hebben bij Narrabeen wel rookwolken gezien en we vonden het bij Dorrigo ook al erg 'mistig'. Volgens de krant is het zelfs de warmste periode met de meeste kans op bosbranden sinds 100 jaar. De meeste branden zijn nog niet onder controle, maar we merken er verder niks van en we houden het in de gaten als we het binnenland ingaan. No worries!

stubbe senior

Wel heel toevallig dat er zoveel bosbranden zijn terwijl
jullie daar rond rijden.